Кунта эвенк чӗлхине вӗрентеҫҫӗ. Ман шутпа питӗ чаплӑ хатӗрленӗ! Чӑваш чӗлхине вӗренмелли сайт ҫавнашкал чаплӑ пулсан — ҫынсем, тен, ун патне туртӑна та пуҫлӗҫ?
Ятарлӑ уроксем хатӗрлемешкӗн эпӗ хам енчен пӗр 10 пин укҫа та шеллесе тӑмӑттӑм.
Ҫӗнни, паллах, питӗ лайӑх та хитре. Пӗр стандартпа тунӑ пулсан — тата та лайӑхрах. Ҫапах та...
Лапсар патӗнчи ҫула ҫӗнетеҫҫӗ — сараҫҫӗ, ҫӗнӗ асфальт витеҫҫӗ. Ҫав хушӑрах автобус чарӑнӑвӗн будкисене те ҫӗнетме шутланӑ курӑнать. Мӗн калас? Хитре вӗсем — пӗр айӑккине чӑваш тӗррине те ҫапса хунӑ. Хитри хитре те анчах ытла та пӗчӗккӗ-ҫке! Ӑна хитрешӗн мар, ҫумӑрта йӗпенесрен тумалла! Лапсарти чарӑнусенче ҫын нумай пухӑнать — Кӳкеҫ еннеле кайнӑ енче те, Мускав еннелле те. Малтанхи чарӑну будкисем, паллах, тахҫанхисемччӗ — хитрелӗхӗ те тахҫанах ҫухалнӑччӗ.
этика (греч. ;thik;, от ;thos — обычай, нрав, характер), философская дисциплина, изучающая мораль, нравственность. Как обозначение особой области исследования термин впервые употребляется Аристотелем. От стоиков идёт традиционное деление философии на логику, физику и этику, которая часто понималась как наука о природе человека, то есть совпадала с антропологией; «Этика» Б. Спинозы — учение о субстанции и её модусах. Этика — наука о должном в системе И. Канта, который развил идеи так называемой автономной этики как основанной на внутренних самоочевидных нравственных принципах, противопоставляя её этике гетерономной, исходящей из каких-либо внешних по отношению к нравственности условий, интересов и целей.
Профессор Тель-авивского университета, историк Шломо Занд уверяет, что не существует такой нации, как евреи, а изгнание евреев с исторической родины – не более чем миф для оправдания создания государства Израиль.
Историк в своей книге "Когда и как вы стали евреями" пишет, что как такового еврейского народа не было, а существовали группы людей, исповедовавшие иудаизм.
Занд также утверждает, что изгнание евреев – фикция. Он поясняет, что римляне в принципе не прибегали к изгнанию завоеванных народов, а с приходом арабов, по его словам, большая часть иудеев приняла ислам и ассимилировалась в обществе.
Кемаль Чепрас
Ҫап-ҫамрӑкчӗ-ха вӑл - 1964 ҫулта ҫеҫ ҫуралнӑ. Турцири Кастамону вилайечӗн Арач илчинчи маттур ҫынччӗ. "Уфук отеси" (Ҫутӑ леш енчи е горизонт леш енчи) хаҫат кӑларатчӗ. Тӗрӗк тӗнчине хытӑ юрататчӗ. Пур тӗрӗк халӑхне те юрататчӗ, анчах асаплӑ шӑпаллӑ Крым тутарӗсене тата чӑвашсене ыттисенчен те ытларах юратнӑн туйӑнатчӗ. Ҫавӑнпах-и, вӑл Чӑваш Ене темиҫе те ҫитсе курнӑҳҳӗ. Чӗмпӗр тӑрӑхӗнчи Чӑвашкасси ялӗ (халӗ те авалхи тӗне упрать), Патӑрьел, Муркаш, Етӗрне районӗсем, Петр Мазуркин тата Балтай Микуҫӗ ӳнерҫӗсен килӗсем халиччен те ҫак ӑшӑ пит-куҫлӑ тата уҫӑ кӑмӑллӑ ҫынна астӑваҫҫӗ-тӗр.
Son zamanlarda (Ağustos 2008) Kafkaslarda olup biten kanlı olaylar, Rusya’nın gerҫek yüzünü yine bir kez göstermiştir. Abhaz ve Oset halklarını koruma bahanesiyle Rusya, İmparatorluğunun sınırlarını genişletmek amacıyla bağımsız Gürcistan’a saldırmıştır. SSCB’nin dağılmasını büyük bir facia olarak algılayan Rus önderleri ve askerileri, onu tekrar eski sınırlarına kavuşturmak amacıyla aҫık ve sinsi işler ҫevirmektedir. Gürcistan’da cereyan eden olaylar bunun aҫık kanıtıdır. Rusya Federasyonu Gürcistan’ın terkibindeki Osetya ve Abhazya’nın bağımsızlığını tanıyabilirler; fakat bu geҫici bir tanıma olacaktır. Rusya’nın son amacı, bu toprakları kendi sınırlarına katarak, ileride Kafkaslara tekrar egemen olmaktır. Gürcistan ise, Rusya’nın bu şoven-militarist amaҫlarının karşısında bir engeldir.
Тугай или Тукай - герой исторического романа Кузьмы Турхана "Свияга впадает в Волгу" - об истории присоединения Казани к Московскому Государству.
Тугай был местным чувашским феодалом - мурзой. Служил Казани, но потом вместе со многими другими мурзами Горной Стороны (современная северная и северовосточная часть Чувашской Республики и Горномарийский Район Марийской Республики) перешел на сторону Москвы - что и стало концом Казанского Ханства.
На территории Чувашской Республики есть села и деревни носящие это имя, например Старое Тогаево.